Wednesday, April 21, 2010

Jodoh dan Takdir

by MISK~



Selalu aku berdoa kepada Yang Maha Esa
Moga dikurnia seorang ratu di jiwa
Tempat untuk kucurahkan segala rasa
Perasaan yg tersimpan seribu satu makna

Di kala aku keseorangan
dia penghibur dan jua peneman
hati yg sayu tidak kesepian
duka dan lara tiada keresahan

Ya Allah tidak ku pinta yg menawan
tidak kuharap yg hartawan
bukan jua kerna kedudukan
cuma kudamba insan yang sepadan

Kasihnya sejati bukannya kerna paksaan
biarpun derita yg menjadi rintangan
ketulusannya yg tiada bandingan
tercipta ayu indahnya peribadi insan


<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

saya sangat meminati lagu ini (nasyid) hehe
kerana liriknya (bukan berjiwang2 ye .. erm, sesekali berjiwang apa salahnye kan?)

~cukup satu persoalan.. masih adakah insan (lelaki mahupun perempuan) yang ikhlas meminta sedemikian?
yang dipinta bukan menawan, yang diharap bukan yang hartawan..dan yang didamba hanya yang sepadan??

~masih ada..dimana, siapa, dan bila.. only God knows!

yang saya tahu..setiap dari kita sudah ditetapkan jodohnya (erm, knp kbelakangan ni asyik ckp psl ni..hah~ tak membawa maksud apa2 ye..) tetapi cara kita mendapatkannya adalah berbeza..sama ada mulia atau hina..

untuk sesiapa yang tengah mencari, yang sedang menanti..atau apa2 sahajalah..just put trust in Allah..

saya tidaklah pandai dan hebat berbicara tentang CINTA.. saya juga tidak tahu bagaimana hendak menyampaikan tazkirah2 CINTA..kerana saya sendiri masih bertatih mengejar CINTA Tuhan..dan seringkali jatuh bagun dijalan-Nya.. namun, ingin sekali saya sampaikan buat semua..bertawakkallah kepada Allah (faham ye konsep tawakkal..selepas berusaha - erm cara berusaha sama ada mulia atau hina)

"brgsiapa yg mnyerahkan urusannya pd mnsia mka dia akan dserahkan kpd mnsia..&brgsiapa mnyerahkan urusannya pd Allah mka Allah akn mngruskan urusannya.."

perbaiki dirimu kerana dirimu begitu beharga..

2 comments:

  1. boleh geng??
    suka jugak nasyid tu..erk..blh lah considered as nasyid jugak..

    rasanya masih ade lagi...
    cume bilangannya yg sedikit..
    tak pe..
    ape kate kita dahulu yg tak mengharap kan sebegitu..
    insyaallah..satu hari nanti kita akan ketemu jua..
    bukan ke wanita yg baik untuk lelaki yg baik (:

    ReplyDelete
  2. salam alaik cintahati..

    boleh je nak geng =)
    hehe.. ada.. yup~
    apa yg pnting..baiki diri..

    ReplyDelete