Monday, June 28, 2010

Jalan bersama Sahabat

Saya rindu. Sungguh!

***

Bertalu-talu mesej tazkirah saya peroleh. Bertalu-talu nasihat diterima.
Sahabat. Maaf. Kadang-kadang mesej sepi tanpa balasan. Kadang-kadang call hanya menjadi missed call. Maaf sahabat. Aku bukan sahabat sejati. Kesibukan menghalang aku dari terus menghubungimu. Walau itu tidak boleh dijadikan alasan, tapi sungguh. Aku tidak mampu menjadi manusia yang terbaik pengurusan masanya.

Sahabat. Ketahuilah.

Diri ini pernah sebak apabila merinduimu. Air mata pernah bergenang dan mengalir lantaran menyayangimu. Sungguh.

***

“syahida” orang-orang yang syahid, kematian yang diimpikan oleh semua pejuang Islam sebagai bukti cinta dan kasih kepada Allah dan Rasul. Semoga semangat ini tak luntur dari jiwa ukhti”

>>HAFIZAH HUSSEIN<<

***

Firman Allah dalam surah az-Zukhruf ayat 67 yang bermaksud ;
Teman-teman karib pada hari itu, saling bermusuhan satu sama lain, kecuali mereka yang bertaqwa...

Sahabat.
Ku bersyukur pada-Nya. Dipertemukan insan sepertimu.

Sefikrah menuju redha-Nya…

Walau jauh di sana. Aku yakin. Aku pasti dirimu juga yakin. Kita berada di medan yang sama.kita punya rasa yang sama. Kita punya matlamat yang sama.

Sahabat.. aku kini benar-benar merinduimu.

Andai.. pertemuan ini hanya sekali. Ku mohon agar.. Allah pertemukan kita di sana…

kerana jalan ini, KITA LALUI BERSAMA...

2 comments:

  1. Assalamualaikum wrbt...
    duhai teman...
    sahabat yang dicintai.
    sebak hati.. membaca coretan hati enti,
    ana bukanlah yang terbaik sbgi seorang sahabat.
    Tahap serendah2 ukhuwah pun belum tentu mampu dilepasi.
    malu pada diri sendiri
    malu pada janji yang terpatri tapi sering kumungkiri.
    Terima kasih ukhti.
    Moga bertemu dalam rabitah doamu.
    Semoga ikhlas jua jadi maharnya.

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam..
    thanks 4 everything~
    semoga..amin...

    ReplyDelete