Tuesday, March 15, 2011

posting ke mana?

posting?
huhu..isu hangat budak2 kelas aku sekarang nih~ rasanya semua kot!

aku? entahlah..
Sabah? Sarawak? Kedah? Perlis? KL?
ahh..dan 14 buah negeri di M'sia ni..

kata mak 'dekat2 dahh..'
kata abang ' muda2, p jauh2'
kata kak 'g la mana pun, dah namanya kena berkhidmat, orang memerlukan khidmat kita.. bukannya g tujuan sia2..tapi berdakwah'

dush..dush..dush..

memang terkena laa dek kak aku~ istilah 'dakwah' yang dia gunakan memang mematahkan hujah aku.. konon tidak mahu jauh2.. sebab nak duduk dengan mak ye?? ehem2..

+++
entahlah..hingga kini, ikhlas aku cakap..aku belum buat keputusan. dan seharusnya aku sudah ada jawapan~ tapi entahlah!
aku bimbang.. adakah tempat yang baru akan 'baru' atau 'meriah'?
bimbang.. aku takut aku kan tersungkur..

+++

ya Allah..istiqomahkan aku.. dimana sahaja Kau takdirkan aku..aku yakin ia adalah yang terbaik menurut ilmuMu..sedang aku, tidak mengetahui..

duhai hati~ tetaplah! tetaplah! tetaplah!

ke mana dirimu kan pergi..di situ kakimu harus terus melangkah..

genggamlah bara Islam ini.. genggamlah azammu.. suburkan tarbiah..tetaplah tsabat!

di mana dan di mana..urusan itu serahkan pada Allah.. semata2..

bismillahi tawakkaltu 'ala Allah
Allahumma yassir wala tu'assir...

aminn...

No comments:

Post a Comment