Monday, August 22, 2011

pause!


hasbiallah nik'mal wakeel...
(",

curi2 masa update diri~ untuk ketenangan. hye! beri masa pada diri ok?

Dr. Har's tip..
'pause, reflect and contemplate'

hihiii.. sedang pause laa ni?


no feel

sampai satu tahap..
dah tak rasa apa2..

sebab dah malas!

bukan give up! tapi.. ntahlah. aku hanya manusia yang sangat lemahh!

+++

benda baik ni..kena cari..
jangan selalu nak diketuk!

Sunday, August 21, 2011

back to basic!


Wahai diri..

Karya apakah yang telah aku persembahkan untuk Allah mengurniakan jannah buatku?

Berapakah air mata yang telah aku persembahkan untuk Allah?



4



Thursday, August 4, 2011

Iman

Alam tu sangat luas...
Sebab Allah yang ciptakan sangaaaaaaaatttt HEBAT!
kita tak mampu..
sebab kita saaaaangat LEMAH!

dunia ni besar..tapi kadang2 kecil pada kita..
apatahlagi orang yang berharap dunia ni kecil..

+++

hm.. dunya ni dah saaangat cantik!
tapi Jannah Allah tu much better lah kan?
double..triple... uihh... bjuta2..dan infiniti cantik.
jom prepare nak msuk syurga dlm bulan puasa??
NAK?

*ayat ni paling aku suka..jannah is much better!

ayohh..
sahabat dan adik2
akhawat2 yg aku sntiasa rindu kalian!! *sumpah!!* tak tipu!

bila kita cakap kita cinta Allah..kenapa kita tidak buktikan?
*hoho.. aku lah itu*
bukan senang nak raih dan terus raih..
mahal harganya.

mujahadah!

dan teringat lagu iman mutiara..raihan?

Iman adalah mutiara
Di dalam hati manusia
Yang meyakini Allah
Maha Esa, Maha Kuasa

Tanpamu iman bagaimanalah
Merasa diri hamba padaNya
Tanpamu iman bagaimanalah
Menjadi hamba Allah yang bertaqwa

Iman tak dapat diwarisi
Dari seorang ayah yang bertaqwa
Ia tak dapat dijual-beli
Ia tiada di tepian pantai

Walau apapun caranya jua
Engkau mendaki gunung yang tinggi
Engkau berentas lautan api
Namun tak dapat jua dimiliki
Jika tidak kembali pada Allah

Jika tidak kembali pada Allah

+++
hoho..mendalam kan?
"jk tidak kmbali pd Allah"