Tuesday, April 3, 2012

MTQ 2012

alhamdulillah.

merasai pengalaman pertama sebagai seorang guru..
Majlis Tadarus al-Quran 2012
peringkat daerah Sibu..
mujur ada 2 3 rakan yang posting sekali.
taklah janggal rasanya..

tugasku : guru pengiring bercerita.
hah?

saringan bermula hari sabtu, 31/4/12 di SK Agama Sibu.
alhamdulillah 'dia' terpilih ke final bercerita..

2 dan 3/4 bertanding di peringkat akhir..

alhamdulillah ^_^
nerves ohh..
bila tengok budak kita present persembahan dia..
hoho..
sejuk tangan2..

tp yang spesial budak ni adalah..
comel? salah satunya lah
suara sedap? semestinya lah..
dan
hyperaktif. ha, yang ni tepat sekali!

***
ustazah, pukul berapa nak start ni?

ustazah.. nak g tandas?

ustazah.. lama lagi ke giliran saya?

ustazah..lagi 2 orang kan?

ustazah, kenak nya lupak?

semuanya ustazah..

dan dia..
akan gelak..kalau peserta lain lupa.
dan dia..
akan mengkritik hakim.. hoho? siapa hakim sekarang nihh?

siap MC n penjaga masa pun kena ngan dia...

***
tapi.. aku sungguh seronok. beberapa hari bersamanya,
mengenangkan anak-anak saudara di semenanjung.rindu!
melayannya membuatkan hatiku senang.

mungkin kerana aku sendiri sedikit hyperaktif kut? theee :D

last2... asalnya kami yang duduk belakang hakim, berpindah ke belakang sekali. bukan hapa..
kami akan berbual2.. berjalan sana sini.. bergelak ketawa.
nakal kut budak ni..sampai ustazah kena kejar ke sana sini...

@_@

sikapnya, rasanya menarik perhatian semua orang kut?
sampailah hakim..
huhu...
dia buat gaya kebosanan.. sebab turn 17.. lambat!
teringat aku masa kat maktab dulu. mcm ni jugak. cepat boshan!
nak ke mana kan murid ni kalau ustazah dia pun macam tu?
(senyum)

***
hari ini,
kami siap2 berkejaran.
kata kak baiti 'sempat lagi main kejar2 dua orang ni'

heheeeeeeeeeeeeeeee...

***
tiba-tiba aku teringat moment Rasulullah main kejar2 ngan Aisyah..
merai zaman kanak-kanaknya..
betul, setiap manusia perlu melalui fasanya.
kanak-kanak. remaja. dewasa.
jika dia 'dikurung' dari zamannya..
dia membesar, mungkin tidak sempurna.
pada emosinya..
kan?

dan melayani budak ini..
saya telah pengsan awal selama 2 hari..

***
pengsan.

No comments:

Post a Comment