Tuesday, May 29, 2012

keliru identiti

bismillah..
:)
senyum seindah suria..yang membawa cahaya..
senyumlah dari hati, duniamu berseri..

@_@

eh, betullah!
apa yang betul?

baru sekarang. aku mcam sedikit sedar. tersedar.
tak pernah pun bila..
aku selalu jumpa orang-orang baru..
bila sesi mula berkenal-an aka taaruf..
dia akan tanya
'ajar apa?'
-agama-
'oh, ustazah rupanya'
-kenapa?-
'ingatkan cikgu tadi'
T_T

@_@

baru2 ni setelah 5 bulan aku di Sarawak.
main boling sesama, gym sesama, KFC sesama, surau sesama..
ada sorang kakak tanya housemate aku..
'ainul, syahida cikgu apa?'

aku "haaaa?"
aku tak nampak mcm ustazah ke?
wuhuu..

pernah sekali.
aku duduk diam.
dan tanya diri aku.
ustazah kah aku?
entahh.. ye kut... ntahh.. tak tau lahh

dan.
akhirnya.
ku pujuk hati.

heee.. ckp mcm bnda ni seriyes mcm penting atau kawin kan?

takla.
atleast pesan kak ct, housmetku.
kita tahu kita buat apa.
n apa ada dalam hati kita.

kata kawan2ku..
'ustazah selalu sinonim dengan geng2 depa..tak bergaul'
erk...
lain orang, lain caranya..
lain persepsinya.. ^_^

walau aku ustazah. ak tahu ak nak jadi ustzah yang macmna!
:)

Monday, May 14, 2012

MC

bismillah.
in the name of Allah...

@_@

demam untuk 3 hari. mungkin berlanjutan untuk beberapa minggu.
T_T
tapi tak apa.
andai ini kifarah dosa.
atas segala kesilapan.
kiranya ia boleh menghapus segalanya..
ku rela..

namun, ya Allah..sembuhkanlah..
Allahumma afini fi badani.
kerana..
rindu pada anak-anak..
rindu pada mujahid2 kecil
untuk mendengar mereka bergelak tawa.
mengaji...
menyampuk waktu ustazah mengajar. 


sekarang, masih boleh berjalan. cuma pergerakan agak slow.
suara agak sedikit boleh keluar.
selesema yang tak berkurangan.
dan batuk yang macam makin teruk...

dan ku sedar.
Qawiyyul Jismi adalah aspek yang sangat penting dalam diri individu Muslim..

moga Allah sihatkan kita semua...
esok : habis MC.
mudah2an suara ini juga mampu keluar dengan baik...
huhu..
please? pray for me? =)

Saturday, May 12, 2012

sesal?


Allah.
Jika boleh ku undur masa.
4 tahun yang lalu.
Ingin ku undur. Dan betulkan keadaan.
ingin ku mula. dari 0.
 
Ingin ku jelaskan kenapa ku pilih jalan ini.
Dan ingin ku jelaskan.
Aku berharap dia kan sama.

Namun,
Segalanya sudah berlalu.
Aku.. mengharungi 4 tahun
Hebatnya ujian itu. Hanya aku yang tahu.
Kerana jalan yang telah dipilih,
Aku gagahkan jua.
Melepaskan segalanya.
Allah..
Kini, menyesalkah aku?
Tidak ya allah..
Cuma, cintaku padaMu belum cukup mendalam.
Hingga. Aku masih lagi berani berharap..

Y_Y 
ya Allah.
berilah aku kekuatan.
berikan aku keazaman.
untuk menagih
dan melebihkan cintaMu lebih dari cinta manusia.
 oh diri. cukup sudah, jangan gelisahkan hatimu.. jangan disiksa jiwamu..

Allah..please. 
12/5/12
646pm.
maghrib dahh..
 
jom solat. luah pada Allah T_T

Tuesday, May 1, 2012

mimpi sampai ke bintang

MIMPI SAMPAI KE BINTANG!
 kata sesetengah orang.
dengar lagu, lagha. masalah hati. probelem.etc lain2 lah..
tapi padaku.
jika bait lagu boleh membawaku kepada cita-cita dan impian, persahabatan, keluarga, perjuangan, kerjaya, kekasih malah cinta kepada Allah dan Rasul..
walau dikategorikan sebagai 'lagu' lebih ku sukai dari 'nasyid' yang kadang2 banyak juga laghanya..
hehe. banyak lagu semangat dalam koleksiku.
terbaru "mimpi sampai ke bintang"
^_^
oh bermaknanya lagu ni!
rasa bersemangat tiba2!
"Biar mimpi mimpi kita
Jejak sampai ke bintang
Walau harus menggapai awan
Menongkah arus ini
Aku tahu bukan mudah
Tapi mimpi ini harus satu
Tiada gunung yang terlalu tinggi
Tiada laut yang terlalu luas
Tuk mereka memisahkan kita
Dari mimpi-mimpi kita ini
Jangan resah ini takdir
Tuhan mendengarnya
Tuk membawa mimpi-mimpi kita
Biar mimpi sampai ke bintang
Kerna kita semua tahu
Kerana ini impian
Setiap satu dari kita
Tiada gunung yang terlalu tinggi
Tiada laut yang terlalu luas
Tuk mereka memisahkan kita
Dari mimpi-mimpi kita ini
Jangan resah ini takdir
Tuhan mendengarnya
Tuk membawa mimpi-mimpi kita
Menuju ke bintang"

Hati dan Bayi


hati ni.
kena jaga.
macam bayi.
bukan senang.
dari mula nak lahirkan dia. bg makan. menangis. salin lampin. itu ini.
dia berjalan. kita takut dia terjatuh.
dia berlari. kita takut dia rebah,
oh bayi..